Právě je stř 15. srp 2018 16:37:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Čištění filtru pevných částic
PříspěvekNapsal: čtv 14. srp 2014 14:03:12 
Offline
Administrátor

Registrován: pát 05. lis 2010 16:20:39
Příspěvky: 57
Čištění filtru pevných částic

Filtr pevných částic má mnoho označení, např. DPF filtr nebo FAP filtr. Tento filtr má za cíl zachytávat saze ve výfukovém systému vozidla. Časem však dochází k jeho ucpání. Jedním z možných řešení je i takzvané chemické čištění, které je spojeno s proplachem pomocí vody.

Na to, abychom mohli DPF filtr vyčistit, je nutné jej z vozidla vymontovat. Po demontáži je potřeba dostat se ke keramickému sítku. U některých vozidel je přístup ke keramické mřížce jednoduchý, ale u většiny vozidel je nutné DPF filtr rozřezat. To je třeba udělat tak, abyste nerozřezali keramické sítko DPF filtru. Také je třeba dávat pozor na sítko katalyzátoru, které je osazeno obvykle přímo ve stejném ocelovém tělese jako DPF filtr.

Poté následuje nalití speciálního roztoku, takzvaného čističe DPF filtru. Jedná se v podstatě o velmi silné chemické rozpouštědlo, které má za cíl rozpustit saze v tělese filtru. Cena za takový roztok je obvykle cca 500 Kč/litr. Spotřeba je podle typu vozu 3–6 litrů. Při nalévání hlavně nezapomeňte uzavřít opačný konec DPF filtru, aby vám tento drahý roztok nevytekl. Celé se to nechá asi 24 hodin působit. Poté následuje proplach pomocí tlaku, nejlépe horké vody. Při tomto proplachování by měl veškerý odpad z prostoru sítka vytéct. Samozřejmě nesmíme zapomínat, že jsou to chemické a zdraví škodlivé látky. Takže i tento proplach je dobré dělat v přizpůsobeném prostředí. Ideální je tyto škodliviny zachytit a ekologicky zneškodnit, což zřejmě nikdo nedělá.

Celé toto má jednu velkou nevýhodu. Chemikálie sice saze rozpustí, ale sítko filtru je natolik jemné, že není šance, aby se proud vody dostal všude. Výsledkem je to, že s takto vyčištěným filtrem ujedete třeba jen 300 – 9 000 km.
A co stojí celá tato zábava s nejistým výsledkem? V první řadě jsou to již výše zmíněné náklady na rozpouštědlo, tzv. čistič DPF filtru plus práce mechanika cca 3 000 – 9 000 Kč. Za tyto peníze získáte nejistý výsledek. Samozřejmě, když se po čase celý problém zopakuje, stojíte před rozhodnutím, zda to zopakovat celé znovu, nebo raději koupit nový DPF filtr. Pokud se rozhodnete celý tento proces zopakovat, buďte si vědomi, že čím více budete proplachování opakovat, tím více bude DPF filtr zanesený. Proto stojí za zvážení koupě zcela nového dílu. DPF/FAP filtry v současnosti začínají na velmi rozumných částkách. Jejich ceny jsou jen o něco vyšší než čištění nebo odstranění DPF filtru. Samozřejmě závisí to také na tom, jak moc je model vašeho vozu rozšířený.



Přílohy:
P1150824.JPG
P1150824.JPG [ 213.92 KiB | Zobrazeno 21550 krát ]
IMG_1702.JPG
IMG_1702.JPG [ 123.65 KiB | Zobrazeno 21550 krát ]
IMG_1668.JPG
IMG_1668.JPG [ 103.32 KiB | Zobrazeno 21550 krát ]
IMG_1003.JPG
IMG_1003.JPG [ 81.2 KiB | Zobrazeno 21550 krát ]

_________________
Tuning | Autoanténa
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Reklama | Portfolio autoklubů | Kontakt | Zpracování osobních údajů