D4D 85kW přestane táhnout nad 2500ot

1997 - 2011
Odpovědět
laajosh
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 18. pro 2014 12:30:58

D4D 85kW přestane táhnout nad 2500ot

Příspěvek od laajosh »

Zdravím, stává se mi občas, když chci rychle akcelrovat, že přestane nad 2500ot táhnout. Žádná kontrolka se nerozsvítí, jen podřadím a jedu dál. Pokud jezdím na pohodu od 1500-2500ot tak se nic neprojevuje. Už jsem vyměnil palivový filtr, ale tohle bych viděl na ovládání turba, tedy asi ten podtlakový regulátor. Jezdím dost často v koloně, tak nemám možnost to protáhnout. Může to ovládání být zatuhlé? Nevím jestli je tam nějaké táhlo na ty klapky. Pomohlo by to někde pořádně protáhnout nebo je potřeba vyměnit ten regulátor? Díky.

tonny
Příspěvky: 6
Registrován: úte 13. říj 2020 8:35:33
Bydliště: Břeclav

Re: D4D 85kW přestane táhnout nad 2500ot

Příspěvek od tonny »

Já měl starší 81kW a už si přesně nevzpomínám, od kolika otáček. Někde jsem našel že ventil regulace tlaku, tak jsem koupil oba, vyměnil a pokoj. Před tím jsem je vytáhl, pročistil - propral trysku - otvory a pár tis km pokoj a opět začalo blbnou, tak jsem vyměnil. Zkusit vyčistit prostříknout a uvidíš. Je to na vysokotlakém čerpadle, bylo to na šroubkách s torxem tuším T30 nebo T35, vím že v žádné sadě nikde nebyl.
https://autodilos.cz/autodily/toyota/av ... -265657946
Toyota Sienna 3,5 2007, Corolla Verso 1,8 2006, Foer Explorer 4,0 1998.

laajosh
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 18. pro 2014 12:30:58

Re: D4D 85kW přestane táhnout nad 2500ot

Příspěvek od laajosh »

Díky za odpověď, omlouvám se, pořád něco řeším a zatím se s tím dalo jezdit, ale teď už to dělá i při nižších otáčkách. Zkoušel jsem to pořádně protáhnout, ale pořád to při akcelraci střídavě vynechává. Jako by tam nešlo palivo a po chvilce se to chytne. Já jsem u starší 81kW taky tyto ventily měnil, ale tam se mi rozsvěcovala kontrolka motoru, případně to spadlo do nouzáku. Tady to furt jede, jen nesmím moc akcelrovat, ale kontrolka se mi nerozsvítí. Jinak ale funguje, svítí při startu. Zkusím ještě diagnostiku, ale je to možné,že je problém s tlakem paliva, trochu my stoupla i spotřeba.

laajosh
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 18. pro 2014 12:30:58

Re: D4D 85kW přestane táhnout nad 2500ot

Příspěvek od laajosh »

Tak potvrzuju, byly to opravdu SVC ventily na čerpadle, psalo to chybu 627. Dal jsem rovnou nové. Řeším teď ještě další věc, při přidání plynu se mi ozývá z motoru zvuk, který připomíná fučení vzduchu v trubce, takové ševelení. Jde to slyšet mezi 1800-2400 otáčkách, když stojím na plynu. Jakmile ho pustím, zvuk zmizí. Obhlížel jsem hadici od turba, zkoušel jsem dotáhnout objímku, ale vše se zdá v pořádku. Ten zvuk tam je slyšet od té doby, co auto mám, ale teď je to čím dál hlasitější. Motor jede dobře, nekouří, ale je tam mírný propad akcelrace při 2200 otáčkách.

laajosh
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 18. pro 2014 12:30:58

Re: D4D 85kW přestane táhnout nad 2500ot

Příspěvek od laajosh »

Dotáhl jsem motex pásky na hadicích a zdá se mi ten zvuk tišší. Bohužel jsem ale zjistil, že motor zase nechce při akcelraci točit víc než 3000ot. Už to necuká, jako před výměnou SCV a taky do 3000ot. zrychluje pěkně. Ale při 3100 přestane zrychlovat. Tak nevím jestli za to může turbo, třeba přetlak nebo palivo, přicpané sítko v nádrži nebo čerpadlo.

Odpovědět